Søvn universet

Søvn kan være med til at øge livskvaliteten - får du nok søvn?

Søvn er livsnødvendig og er vigtigt både for vores krop og sind. En god nats søvn kan være med til at sikre produktivitet, velvære, glæde og en funktionel hverdag.

Men søvn er meget mere end 'en god seng'. De fleste ved, hvordan det er, hvis man får for lidt - eller for dårlig søvn. Udover at give dårligt humør, så er en dårlig nats søvn også med til at sænke vores immunforsvar, gøre os mere stressede og give os problemer med at huske og koncentrere sig.

Derfor synes vi her på Bilka.dk, at det er vigtigt at du får en god nats søvn. Vi har her på siden samlet en række guides der hjælper dig med at optimere din søvn, og få mest ud af mødet med Ole Lukkeøje. Du kan bl.a. læse som sovetyper, hvilken seng du skal vælge og hvorfor det er vigtigt at du sikrer dig, at dit barn får nok søvn. Derudover kan du også læse mere om den fantastiske måne og det famøse gab, som angiveligt skulle smitte.

Guides til senge

Du sover næsten en tredjedel af dit liv. Der er ingen tvivl om, at det er vigtigt at have den rigtige seng. Sengen er fundamentet til en god nats søvn og netop derfor kan du findes vores senge-guides her. Vi hjælper dig med at finde den helt rigtige seng, til en super skarp pris.

Guides til topmadrasser

En topmadras er en optimering af din madras, som supplerer den og forbedrer din søvnkvalitet. Topmadrasser er praktiske og beskytter din rigtige madras for slid. Derudover yder topmadrassen også ekstra komfort. Her finder du vores guides til valg og vedligeholdelse af din topmadras.

Guides om dyner

Den rette dyne er afgørende for en god nattesøvn. Dynen skal holde mellem 5 og 10 år, alt efter brug og slid. Derfor er det vigtigt at du vælger og vedligeholder din dyne korrekt.

Guides om puder

En hovedpude er ikke bare en hovedpude! Rigtigt mange danskere har et arbejde der anstrenger deres skuldre og nakke. En god hovedpude kan hjælpe med atafbelaste og samtidig give den rigtige støtte.

Sveder du meget om natten? Find ud af hvorfor!

I guiden her vil vi komme ind på flere tiltag, du kan gøre eller regulere på, så du kan svede mindre om natten og ikke vågne op badet i sved.