Bilka Plus vilkår
I disse vilkår kan du læse om dine og vores rettigheder og forpligtelser i forhold til dit medlemskab af Bilka Plus.
Du kan finde privatlivspolitikken (GDPR) for Bilka Plus her.
1. Om Bilka Plus.
2. Tilmelding.
3. Salling Group Profil og Stamdata.
4. Aktivering af medlemsfordele
5. Ændringer.
6. Medlemsfordele.
7. Opsigelse og udmelding.
8. Misligholdelse
9. Sikkerhed og beskyttelse mod misbrug.
10. Personoplysninger.
11. Servicemeddelelser.
12. Markedsføring.
13. Kuponer (vouchers).
14. Indkøbsliste.
15. Digital Kvittering.
16. Tilfriskhedsgaranti.
17. Kundesupport og klageadgang.
18. Gældende lov.
19. Gyldighed og ansvar.
20. Scan&Go vilkår
- Om Bilka Plus
- Bilka Plus er et app-baseret kundeprogram, hvor du som medlem kan få adgang til en række fordele, fx praktiske funktioner, særlige rabatter, services, skarpe priser, konkurrencer m.m. (samlet ”Fordele”).
- Du kan hente app’en i Google Play og App Store. Vilkårene for selve installationen af app’en på din telefon fremgår der, hvor du downloader app’en.
- Tilmelding
- For at tilmelde dig og blive medlem af Bilka Plus skal du være fyldt 18 år.
- Medlemskabet er personligt og må ikke anvendes af andre personer, hverken i eller uden for din husstand.
- Når du tilmelder dig Bilka Plus, indgår du en aftale med Salling Group A/S, CVR-nr. 35 95 47 16, Rosbjergvej 33, 8220 Brabrand, e-mail: kundeservice@bilka.dk (i det følgende ”Salling Group” eller ”vi”).
- Du forpligter dig således ikke til at foretage køb.
- For at kunne tilmelde dig Bilka Plus, skal du installere app’en og gennemføre oprettelsesprocessen, hvor du skal acceptere disse vilkår (i det følgende ”vilkår” eller ”Vilkår”) og Privatlivspolitikken for Bilka Plus, der beskriver vores behandling af dine personoplysninger.
- For at fungere korrekt kræver app’en, at du har en smartphone med adgang til Apple Store eller Google Play.
- Det er dit ansvar at læse og sætte dig ind i vilkårene, herunder også eventuelle ændringer.
- Når du har gennemført tilmeldingsprocessen vil du modtage en mail, hvor du skal bekræfte din tilmelding (også kaldet to-faktor identifikation). Det gør vi for at sikre, at det faktisk er dig, der har ønsket at blive tilmeldt.
- Salling Group Profil og Stamdata
- Når du logger ind på Bilka Plus sker det via din Salling Group Profil, dvs. profilens loginoplysninger fungerer som dit login til Bilka Plus. Det er derfor en betingelse for at du kan bruge Bilka Plus, at du først opretter en Salling Group Profil, medmindre du allerede har en i forvejen. Hvis du f.eks. bruger BilkaToGo eller har et føtex Plus, Netto+ eller ClubSalling medlemskab, har du allerede en Salling Group Profil.
- Du vil automatisk blive bedt om at oprette eller logge ind med din profil, når du tager Bilka Plus i brug første gang. Der henvises også til profilbetingelserne, som du kan finde her.
- Som led i tilmeldingen til Bilka Plus vil du blive bedt om at afgive en række oplysninger. Dine login-oplysninger, dvs. din e-mailadresse og dit kodeord, de kontaktoplysninger som du indtaster, samt det unikke ID, der vil blive tilknyttet dit indtastede betalingskort (se også afsnit 4 om aktivering af medlemsfordele), vil alle udgøre stamdata i din Salling Group Profil (herefter ”Stamdata”).
- I forhold til behandlingen af Stamdata som en del af din profil henvises til privatlivspolitikken for profilen, som du kan finde her.
- Vi vil også behandle dine Stamdata som led i din brug af Bilka Plus i henhold til disse vilkår og privatlivspolitikken for Bilka Plus. Dine Stamdata bliver dermed behandlet i to situationer – som en del af din Salling Group Profil og som en del af Bilka Plus. Fordi Stamdata er en del af din Salling Group Profil, får du mulighed for at genbruge oplysningerne i andre Services, uden at du behøver at indtaste oplysningerne igen.
- Logger du ind med en allerede eksisterende profil, vil du blive spurgt, om du ønsker at benytte dine eksisterende Stamdata til Bilka Plus, eller du kan vælge at indtaste nye Stamdata helt eller delvist. Vær opmærksom på at dine indtastninger af Stamdata i Bilka Plus vil overskrive dine eksisterende Stamdata i profilen helt eller delvist alt efter, hvad du indtaster.
- Udover Stamdata kan du blive bedt om at afgive en række yderligere oplysninger i Bilka Plus app’en - enten som led i oprettelsen af Bilka Plus medlemskabet eller i forbindelse med brug af konkrete Fordele, som medlemskabet giver dig adgang til. Sådanne oplysninger vil udelukkende blive behandlet som en del af dit Bilka Plus medlemskab. En undtagelse kan dog være, hvis du aktivt har samtykket til at dele og bruge oplysningerne med andre Services, hvor en eller flere af app’ens Fordele nu eller fremadrettet måtte give mulighed for dette. I så fald vil du under den konkrete Fordel blive oplyst om behandlingen af dine personoplysninger forbundet med delingen.
- Aktivering af medlemsfordele
- Du kan aktivere dine medlemsfordele ved at identificere dig som medlem i vores butikker, på BilkaToGo eller på Bilka.dk. Det kan du gøre ved at fremvise dit medlemskort i app’en ved kassen eller ved at sætte et af dine tilknyttede betalingskort i betalingsterminalen. Når du bruger dine medlemsfordele på enten BilkaToGo eller Bilka.dk, så skal du logge ind med den mailadresse, som er tilknyttet din BilkaPlus konto.
- Du har mulighed for at indtaste dine kortoplysninger i Bilka Plus app’en. Det valgte kort vil herefter blive tildelt et unikt ID, således at kortet kan bruges til at identificere dig som medlem, når du handler enten fysisk eller online i Bilka. Der kan tilknyttes op til 5 kort til hvert medlemskab. Du behøver ikke betale med det betalingskort, du bruger til at identificere dit medlemskab. Du kan til enhver tid skifte til et andet kort via app’en.
- Du kan bruge visse funktioner i app’en uden at være registreret medlem af Bilka Plus, fx Bilka Avisen, prisscanner og indkøbsliste.
- Ændringer
- Salling Group forbeholder sig retten til at ændre vilkårene løbende.
- Ved væsentlige ændringer af vilkårene vil du modtage en varsling pr. e-mail senest 14 dage før ikrafttrædelse. Hvis du ikke kan acceptere ændringerne, har du altid mulighed for at melde dig ud af Bilka Plus, inden de væsentlige ændringer træder i kraft. Se mere om udmelding i pkt. 7 nedenfor.
- Medlemsfordele
- Din oprettelse af Bilka Plus giver dig adgang til en række Fordele som nævnt i pkt. 1.1, som du løbende vil blive orienteret om og få mulighed for at bruge som en del af dit medlemskab.
- De forskellige Fordele udbydes af enten Salling Group eller andre samarbejdspartnere, som Salling Group indgår aftale med. Det vil fremgå der, hvor du opretter eller bruger en Fordel, om den udbydes af Salling Group eller af samarbejdspartnere.
- Salling Group tager forbehold for nedbrud på IT-systemer i butikkerne og på de platforme, hvor Bilka Plus er tilgængeligt, der bevirker, at en eventuel Fordel, f.eks. en rabat, ikke kan indløses. Eventuelt mistede Fordele kan ikke opnås med tilbagevirkende kraft. Du kan kontakte kundeservice via chatfunktionen i Bilka Plus app’en, hvis du har spørgsmål til dine Fordele.
- Salling Group tager forbehold for udsolgte varer eller varemangel i øvrigt i butikkerne, fx hvor en vare, der ydes rabat på via en Fordel, er udsolgt, således at det ikke er muligt at benytte rabatten. Vi bestræber os selvfølgelig på, at dette ikke sker, men grundet vekslende kundestrøm, leverancetider fra leverandører, force majeure m.m. kan der forekomme varemangel.
- Opsigelse og udmelding
- Vi kan opsige dit medlemskab med 14 dages varsel.
- Du kan til enhver tid og uden yderligere varsel melde dig ud af Bilka Plus ved at gå ind på https://gdpr.sallinggroup.com/hc/da. Her kan du bede om at få slettet dine personoplysninger og dermed dit medlemskab. Hvis du melder dig ud af Bilka Plus ophører dit medlemskab med det samme, og du vil ikke længere kunne logge ind på app’en.
- Hvis du melder dig ud af Bilka Plus mister du også de Fordele, du måtte have tilknyttet og evt. opsparet, herunder point, klip mv., under dit medlemskab.
- Hvis du melder dig ud, vil du fortsat kunne benytte de funktioner og Fordele i app’en som ikke kræver, at du har registreret et medlemskab og er logget ind.
- Hvis du melder dig ud, vil dine personoplysninger tilknyttet dit medlemskab straks blive slettet med undtagelse af personoplysninger, som vi er retligt forpligtet til at opbevare i længere tid, eller personoplysninger som er en del af din Salling Group Profil.
- Vær opmærksom på, at melder du dig ud af Bilka Plus, vil du fortsat have:
-
- en Salling Group Profil, medmindre du også samtidig sletter profilen. Vi henviser til profilbetingelserne, som du kan læse her.
- app’en på din telefon, der uden login giver dig adgang til fx Bilka Avisen, indkøbsliste og pris scanner, medmindre du også sletter app’en.
-
- Vi vil fortsat opbevare og behandle dine Stamdata og dit eventuelle betalingskort-ID da disse personoplysninger er en del af din Salling Group Profil. Vi gør dette, så du fortsat kan benytte andre af Salling Groups Services, hvor din profil er tilknyttet. Hvis du derfor heller ikke ønsker, at dine profiloplysninger fortsat behandles, skal du samtidig med udmeldelsen af Bilka Plus også slette din profil. Se profilbetingelserne her i forhold til sletning af profilen.
- Misligholdelse
- Ved væsentlig misligholdelse af dine forpligtelser i henhold til disse vilkår, forbeholder vi os retten til at slette dit medlemskab uden yderligere varsel. En sådan misligholdelse kan f.eks. være misbrug af medlemskabet eller dennes Fordele, personoplysninger eller data i øvrigt.
- Sikkerhed og beskyttelse mod misbrug
- Det er udelukkende den person, der har oprettet medlemskabet, der har adgang til og kontrol over Bilka Plus medlemskabet. For at bevare kontrollen over medlemskabet og undgå at andre opnår adgang (hvilket kan indebære adgang til oplysninger om købshistorik), bør du ikke dele koden til din Salling Group Profil eller dine tilknyttede betalingskort med andre.
- Du har selv ansvaret for at oplysningerne afgivet til Salling Group, herunder både på medlemskabet og profilen, er korrekte og opdaterede.
- Du bør være særlig opmærksom i forhold til beskeder, der beder dig om at oplyse eller udlevere betalingskortoplysninger eller information om dit medlemskab eller din profil. Hvis du modtager sådanne beskeder, og du udleverer dine oplysninger, kan det resultere i identitetstyveri eller anden misbrug. Tilgå altid dine fortrolige medlems- og profiloplysninger ved at gå direkte til app’en eller en hjemmeside, der understøtter medlemskabet eller profilen, og ikke gennem et hyperlink i en e-mail eller anden elektronisk besked, heller ikke selvom den ser officiel ud.
- Vi kan deaktivere dit medlemskab for at beskytte dig, Salling Group eller vores samarbejdspartnere i tilfælde af sikkerhedshændelser, fx ved risiko for misbrug af dine personoplysninger, herunder identitetstyveri, eller anden svigagtig aktivitet. I så fald vil vi kontakte dig hurtigst muligt.
- Personoplysninger
- Se Privatlivspolitikken for Bilka Plus, som du har godkendt i forbindelse med din oprettelse af medlemskabet, og Privatlivspolitikken for Salling Group Profilen.
- Servicemeddelelser
- Når du tilmelder dig Bilka Plus indebærer dette, at vi løbende kan sende servicemeddelelser om nye funktioner, opdateringer, ændringer, driftsstatus og lign. vedrørende Bilka Plus pr. e-mail, pr. telefon (herunder opkald og SMS) og/eller pr. brevpost. Informationen vil også være tilgængelig, når du logger ind i Bilka Plus app’en.
- Markedsføring
- Når du opretter et Bilka Plus medlemskab, bliver du bedt om at give samtykke til at modtage direkte markedsføring per e-mail og push-besked fra Bilka (Salling Group A/S). Samtykketeksten kan du se i appen, når du opretter dit medlemskab. Samtykket dækker markedsføring fra Bilka (Salling Group A/S), Salling Groups øvrige kæder og eksterne samarbejdspartnere. Samtykket dækker også eksklusive fordelskampagner fra samarbejdspartnere. Bilka (Salling Group A/S) er ikke ansvarlig for samarbejdspartnernes fordelskampagner, og krav eller henvendelser i forbindelse med vores samarbejdspartneres fordelskampagner skal rettes direkte til samarbejdspartneren. Bilka (Salling Group A/S) er udelukkende formidler af vores samarbejdspartneres fordelskampagner. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit markedsføringssamtykke, se hvordan her.
- Du accepterer samtidig med samtykket, at dine kontaktoplysninger vil blive behandlet som anført i privatlivspolitikken for markedsføring, som du kan læse her.
- Kuponer (vouchers)
- Kuponer (vouchers) giver fordele, som kan anvendes ved køb af en eller flere varer i vores fysiske Bilka-butikker.
- Kuponerne er personlige og kan kun anvendes af det Bilka Plus medlem, der har modtaget kuponen i appen.
- Medmindre andet er angivet kan kuponen anvendes i hele landet i de Bilka-butikker, der fører samme varesortiment, som kuponen omfatter.
- Kuponen skal aktiveres i app’en for at kunne indløses i kassen. Som beskrevet ovenfor, kan vi via dit tilknyttede betalingskort verificere dit medlemskab i vores Bilka butikker, og i den forbindelse vil eventuelle aktiverede kuponer bliver indløst, hvis betingelserne for anvendelsen af kuponen er opfyldt.
- Bemærk, at kuponen kun er gældende i en begrænset periode i app’en. Perioden vil fremgå af kuponen.
- Du kan ikke bruge kuponer på varer med "gul sky" (datovarer)
- Der henvises til den konkrete kupon for information om gyldighedsperioden og eventuelle andre særlige vilkår for brugen af kuponen.
- Efter udløbet af den periode, der er angivet på kuponen, bortfalder kuponen automatisk og vil ikke længere kunne ses, når du logger ind.
- Indkøbsliste
- Med Bilka Plus app’en kan du gemme din indkøbsliste, så du altid har adgang til den på din enhed, f.eks. på din telefon.
- Du kan dele indkøbslisten med andre Bilka Plus medlemmer, hvorefter listen synkroniseres løbende, hvis du eller det andet medlem opdaterer listen.
- Du kan sende en kopi af din indkøbsliste til en andre, herunder ikke-medlemmer via mail, sms osv.
- Vi tager forbehold for trykfejl, prisændringer, udgåede produkter, og udsolgte varer, som tilføjes indkøbslisten. Salling Group er ikke bundet af de priser, der fremgår af indkøbslisten. Salling Group er ikke ansvarlig for eventuel ændret eller mistet data, herunder som følge af andres adgang til indkøbslisten, hvor du har delt den via app’en.
- Digital Kvittering
- Med Digital kvittering i Bilka Plus app’en har du dine kvitteringer fra dine køb i Bilka butikkerne liggende i ét år.
- I Digital Kvittering vises dine besparelser som konsekvens af dit medlemskab, dvs. besparelser tilknyttet medlemspriser, dine kuponer og stempelkort (månedlig akkumuleret sum og per kvittering).
- Vær opmærksom på, at der er nogle få oplysninger i den lovpligtige kvittering du måtte vælge at få udleveret nede i butikken eller digitalt (f.eks. via Storebox), som ikke fremgår af dine digitale kvitteringer i Bilka Plus app’en. Det ændrer ikke på, at vi accepterer din digitale kvittering i Bilka Plus app’en, hvis du f.eks. vil bruge den til at reklamere over en vare.
- Vi gemmer en digital kopi af din rigtige kvittering i vores bogføringssystem til opfyldelse af bogføringslovgivningen. Læs mere om opbevaring af kvitteringer i Privatlivspolitikken for Bilka Plus.
- Salling Group er ikke ansvarlig for eventuelt mistede eller fejlagtigt slettede kvitteringer, herunder eventuelle økonomiske tab som følge af manglende kvittering ifm. reklamationer.
- Tilfriskhedsgaranti
- Vi stræber i Salling Group altid efter, at vores varer lever op til dine forventninger. Skulle en vare alligevel lide af en mangel, giver Bilka Plus app’en dig en nem og hurtig måde at reklamere på, uden at du behøver at gå ned i butikken. Det kalder vi ’Tilfriskhedsgaranti’. Du bliver dermed bedre stillet end ved normal reklamation, da du blot skal sende et billede af varen og angive en årsag til reklamationen, hvorefter du kan få refunderet beløbet uden at skulle gå ned i butikken.
-
- Du skal blot gå ind i app’en og finde den digitale kvittering for det produkt, som du gerne vil reklamere over.
Her kan du angive, at du ønsker at reklamere over produktet via Tilfriskhedsgaranti.
Herefter vil du blive bedt om at tage et billede af produktet og beskrive baggrunden for reklamationen og sende dette til os via app’en.
Du vil få en besked med det samme i app’en, om reklamationen kan godkendes og dermed få refunderet købsprisen via et digitalt ”gavekort” i app’en, eller om du undtagelsesvist vil blive bedt om at foretage reklamationen på normal vis i en af vores Bilka butikker.
De nærmere vilkår for gavekortet vil fremgå af det konkrete gavekort i app’en.
-
- Når du afslutter Tilfriskhedsgaranti-processen og dermed tager imod gavekortet, anses dette køberetligt som fuld og endelig afgørelse af din reklamationssag vedrørende de omfattede varer. Du kan således ikke efterfølgende reklamere over eller i øvrigt gøre yderligere krav gældende vedrørende de omfattede varer.
-
- Du kan kun benytte Tilfriskhedsgaranti på varer som er købt med et registreret betalingskort. For andre varer må vi henvise dig til at reklamere på normal vis i butikken.
-
- Hvis du har betalt flaskepant eller lign. i forbindelse dit køb af varen, kan vi desværre ikke refundere dette beløb, da dette kræver, at vi får varen retur. Du kan selvfølgelig aflevere varen i en af vores butikker og få panten retur på normal vis.
-
- Tilfriskhedsgaranti kan kun anvendes på fødevarer. Det vil fremgå af app’en, når du vælger en konkret vare på din kvittering, om Tilfriskhedsgaranti finder anvendelse på den pågældende varetype.
-
- Tilfriskhedsgaranti kan anvendes på en omfattet vare i op til 5 dage efter købet af varen.
-
- Du kan kun anvende Tilfriskhedsgaranti én gang for den samme vare.
-
- Hvis der er ekstraordinære omstændigheder forbundet med din reklamation af en vare (fremmedlegemer i varen, personskade, sygdom eller lign.), henviser vi dig til at kontakte din lokale Bilka eller ringe til kundeservice, da Tilfriskhedsgaranti kun kan anvendes til at få varens købspris refunderet.
-
- Vi tager forbehold for trykfejl og datafejl ved udstedelse af gavekort via Tilfriskhedsgaranti, og vi forbeholder os retten til at korrigere fejl, herunder forkerte beløb, i kvitteringer, Tilfriskhedsgaranti-processen og på gavekort.
- Kundesupport og klageadgang
- Med chat-funktionen i Bilka Plus app’en, kan du altid hurtigt skrive til vores kundeservice direkte fra app’en, hvis du har spørgsmål eller klager.
-
- Når du anvender chatten vil du blive bedt om at oplyse dit navn og din mailadresse, som vil blive behandlet i overensstemmelse med vores privatlivspolitik for kundeservice i Salling Group, som du kan læse her.
-
- Vi bestræber os altid på at besvare din henvendelse via chatten hurtigst muligt.
-
- Du kan anvende chatten i kundeservices normale åbningstid, som er alle dage fra kl. 8-20. Hvis du anvender chatten udenfor åbningstiden, vil der blive oprettet en sag og kundeservice vil vende tilbage hurtigst muligt på den mailadresse, som du har oplyst.
- Gældende lov
- Disse betingelser er underlagt og skal fortolkes i henhold til dansk ret.
- Betingelserne begrænser ikke eventuelle ufravigelige forbrugerrettigheder.
- Gyldighed og ansvar
- Hvis nogen bestemmelse eller bestemmelser i disse vilkår findes ugyldige, ulovlige eller uigennemførlige skal de øvrige bestemmelser fortsat have fuld gyldighed.
-
- Salling Group er ikke ansvarlig for nedbrud på IT-systemer i butikkerne og i forhold til Bilka Plus, der medfører, at en eventuel Fordel, herunder en rabat, ikke kan anvendes. Eventuelle mistede Fordele kan ikke opnås med tilbagevirkende kraft. Kontakt Kundeservice, hvis du har spørgsmål vedrørende dine eventuelle Fordele,
- Salling Group er ikke ansvarlig for nedbrud på IT-systemer i butikkerne og i forhold til Bilka Plus, der medfører, at en eventuel Fordel, herunder en rabat, ikke kan anvendes. Eventuelle mistede Fordele kan ikke opnås med tilbagevirkende kraft. Kontakt Kundeservice, hvis du har spørgsmål vedrørende dine eventuelle Fordele,
20. Scan&Go vilkår
20.1. Om Scan&Go tjenesten
- Scan&Go er en tjeneste tilgængelig i Bilka Plus appen, som giver kunden ("brugeren") mulighed for selv at registrere varer til køb ved at scanne varerne ved brug af en mobil enhed og betale for disse indscannede varer i Scan&Go godkendte butikker.
- Salling Group A/S Rosbjergvej 33, 8220 Brabrand, CVR-nummer 35954716. (herefter “Salling Group”) har udviklet, vedligeholder og udbyder Scan&Go til brug for kunders køb af varer i butikker godkendt af Salling Group. Hvilke butikker, der er godkendt til brug af Scan&Go, fremgår af skiltning i butikkerne. Scan&Go kan alene benyttes i butikker, der er godkendt af Salling Group.
- Vilkårene for Scan&Go indgås mellem brugeren og Salling Group som en del af Bilka Plus vilkårene. Vilkårene gælder for brugeren og regulerer brugerens rettigheder og forpligtelser i forbindelse med brug af Scan&Go.
- Brugeren accepterer disse vilkår ved aktivering af Scan&Go tjenesten i Bilka Plus app’en på en mobil enhed og disse vilkår finder herefter anvendelse på enhver brug af Scan&Go, uanset om det reelle og konkrete brug er foretaget af brugeren.
- Når du køber gennem Scan&Go, indgår du på samme måde som ved kasseekspedition i den besøgte butik i et aftaleforhold med den pågældende butik, og din aftalepart er således den besøgte butik.
- Scan&Go kan kontaktes skriftligt på scanandgo@sallinggroup.com.
20.2. Forudsætninger og betingelser for brug
- For at kunne bruge Scan&Go skal du downloade og installere Bilka Plus appen på din smartphone eller anden mobile enhed, logge på med din Salling Group Profil og oprette dig som bruger af Bilka Plus. Når du har oprettet din Bilka Plus bruger, kan du aktivere Scan&Go tjenesten ved at give de nødvendige personlige oplysninger. Scan&Go vil anmode om at gennemføre en MitID-validering samt andre nødvendige oplysninger, første gang du åbner applikationen igennem Bilka Plus appen på din mobile enhed.
- Bilka Plus er tilgængelig i Apple Store og Google Play Store. De tekniske krav til den mobile enhed fremgår i forbindelse med download af Bilka Plus.
- For at kunne bruge Scan&Go skal du have et godkendt betalingskort tilknyttet din profil.
- Der er følgende betingelser for anvendelse af Scan&Go:
- Du skal være over 18 år,
- Du skal sikre, at alle oplysninger om dig er korrekte og opdaterede, og at alle betalingsoplysninger er fyldestgørende og den pågældende konto tilhører dig
- Dine oplysninger skal kunne valideres via MitID,
- Scan&Go er personlig og må kun anvendes af dig
- Scan&Go må kun anvendes til lovlige formål
- Salling Group dækker ingen udgifter, som du måtte pådrage dig i forbindelse med betaling i forbindelse med et køb i Scan&Go. Dette er alene et mellemværende mellem dig og din betalingskortudsteder.
- Du kan ikke tilbagekalde en betaling af en transaktion, når du har godkendt betalingen med din kode og ”swipet” i Scan&Go. Se afsnit om fortrydelse og reklamation.
- Du er selv ansvarlig for rigtigheden af de indtastede oplysninger. Salling Group A/S forbeholder sig retten til at lukke for brugen af applikationen, såfremt de indtastede oplysninger er ufuldstændige, ukorrekte eller i øvrigt ikke opfylder betingelserne i disse vilkår.
20.3. Dine forpligtelser som kunde
- Ved brug af Scan&Go app’en, har du selv ansvaret for at du anvender app’en korrekt som angivet nedenfor, samt at du får betalt for alle de varer, som du tager med ud af butikken. Skulle der mod forventning være problemer med en stregkode til/på en vare eller andet med app’en vil det altid være muligt at benytte den manuelle betjente kasse i butikken. Du har derfor som kunde altid selv ansvaret for følgende:
- Det er dit ansvar at ALLE varer du tager er blevet korrekt salgsregistreret i app’en,
- at der er betalt for alle varer du har taget ved at swipe og gennemføre betalingen, inden butikken forlades igennem den særlige udgang i selvbetjeningsområdet.
20.4. Registreringsprocedure
- For at kunne registrere dig som bruger i Scan&Go skal du have:
- En Salling Group profil
- Et gyldigt medlemskab af Bilka Plus
- En kompatibel smartphone (device), med internetforbindelse, Bluetooth, lokation (GPS) og funktionsdygtigt kamera.
- Første gang du åbner Scan&Go i Bilka Plus appen, skal du validere, at du er over 18 år med MitID.
20.5. Autorisering af betaling
- For at gennemføre dit køb i Scan&Go skal du godkende betalingen med adgangskode/låseskærmskode til din telefon. Koden verificerer og autoriserer betaling i forbindelse med køb af varer i butikken.
- Hvis du i forbindelse med betalingen godkender adgang til biometri (fingeraftryk eller ansigtsgenkendelse), kan dette fremover bruges i stedet for adgangskode.
- Ved betaling med Apple Pay eller MobilePay foretages verificering og autorisering med adgangskode e.l. i stedet direkte i den valgte betalingsløsning.
20.6. Sådan handler du med Scan&Go
- Scan&Go kan anvendes til scanning af varer i godkendte butikker og til betaling for disse varer.
- Der tages forbehold for, at visse varer ikke kan scannes og medfører fejl ved scanning. Her henvises til den normale kasse. Derudover er vouchers, gavekort, taletidskort og udleveringsboner ikke muligt at købe gennem Scan&Go. Returpant skal ligeledes indløses i den normale kasse.
- Du opfordres til at anvende Scan&Go poser, som kan købes i butikken eller medbragte indkøbsposer eller net, da der ikke er et kassebånd, hvor dine varer kan pakkes, når du forlader butikken. Det er ikke tilladt at anvende lukkede poser eller tasker under indkøbet.
- Sådan handler du:
- Åbn Bilka Plus appen
- Tilgå Scan&Go via bundmenuen
- Scan den ønskede vare, ved hver tilføjelse til kurven vil totalbeløbet blive opdateret. Alle priser på de varer der scannes oplyses inklusive moms og afgifter.
- Ved fejl kan du slette den pågældende vare, hvorefter totalbeløbet opdateres
- Du kan efterfølgende gennemføre betaling ved at udføre følgende procedure efter du har indscannet de ønskede varer:
- Gå til Scan&Go kasselinjen
- Tryk på ”Betal”
- Du kan nu vælge betalingsmiddel og herefter ”swipe” mod højre på din telefon (device) for at udføre betaling
- Går betalingen igennem vil du modtage en kvittering/grøn skærm på din telefon indeholdende en QR-kode
- Du har nu to minutter til at scanne QR-koden på kassebommen i Scan&Go kasselinjen og forlade Scan&Go kasselinjen.
- Du vil modtage en kvittering for dit køb i Bilka Plus app'en, og faktura fremsendes til den oplyste e-mailadresse.
- Skulle du mod forventning ikke få en betalingsmeddelelse eller stregkode, bedes du henvende dig ved en kassemedarbejder, som kan være dig behjælpelig med yderligere instruktioner eller kontant betaling.
- Ved ”swipe” på din telefon og efterfølgende autorisering godkender du betaling af de varer, der er indscannet og lagt i indkøbskurven i Scan&Go.
- Betaling ved brug af Scan&Go foregår via en krypteret forbindelse til betalingstjenesten.
20.7. Særligt om betalingstjenesten
- Scan&Go benytter en kortbetalingsløsning leveret af Nets Denmark A/S.
- Alle data vedrørende din betaling håndteres udelukkende af Nets Denmark A/S. Det betyder, at det kun er Nets Denmark A/S, der kan læse dine betalingsdata. Scan&Go overholder Nets’ retningslinjer for internethandel, hvilket betyder, at du som forbruger er mindst lige så godt stillet, som når du betaler med dit betalingskort i din lokale Bilka. Nets Denmark A/S tilbyder at gemme dine betalingskortoplysninger, så du kun skal indtaste dem ved første køb. Dine betalingsoplysninger opbevares sikkert og fortroligt hos Nets Denmark A/S. Ved efterfølgende ordrer trækker Scan&Go pengene automatisk, når du vælger betaling med et af de registrerede kort.
- Du kan når som helst vælge at slette din kortregistrering igen. Dette gøres under "Min profil ". Af sikkerhedsmæssige årsager vil din kortregistrering blive slettet, hvis du ændrer din e-mailadresse.
- Scan&Go tilbyder også mobilbetaling med brug af MobilePay.
- Ved betaling med MobilePay håndteres alle data om betalingen af Vipps MobilePay, filial af Vipps MobilePay AS, Norge. Betalingsanmodningen videresendes til og godkendes i MobilePay-appen, og Scan&Go behandler ingen oplysninger om dine betalingsmidler i MobilePay.
- Du kan ikke anvende kontant betaling ved brug af Scan&Go, dog er du altid velkommen til at anvende kasseekspedition såfremt der skulle opstå problemer med betaling i Scan&Go.
20.8. Fejl eller mangler
20.8.1. Scan&Go’s funktionalitet og tilgængelighed
- Salling Group A/S er ikke ansvarlig for tab som følge af fejl og mangler ved Scan&Go’s funktionalitet og tilgængelighed. Hvis du oplever problemer med appens funktionalitet og tilgængelighed, kan du skrive til scanandgo@sallinggroup.com
20.8.2. Varer
- Vi stræber i Salling Group altid efter, at vores varer lever op til dine forventninger. Skulle en vare alligevel lide af en mangel, giver Bilka Plus app’en dig en nem og hurtig måde at reklamere på, uden at du behøver at gå ned i butikken. Det kalder vi ’Friskhedsgaranti’. Bemærk, at denne reklamationsmetode kun kan bruges ved refundering af letfordærvelige varer, som daglig- og frisk varer – dvs. kød, pålæg, tørvarer, mælk, ost, vin, øl osv. Se afsnit 16
- Hvis du derimod har købt en vare, der ikke falder ind under kategorien "letfordærvelige varer" og som er mangelfuld, bedes du snarest muligt og inden rimelig tid kontakte den fysiske butik du har handlet i eller Scan&Go kundeservice på e-mail scanandgo@sallinggroup.com.
- Salling Group kræver som udgangspunkt, at du leverer den mangelfulde vare inklusive emballage retur i den fysiske butik du har handlet i. Du bedes derfor undlade at kassere mangelfulde varer eller varer af dårlig kvalitet, indtil den fysiske butik har haft mulighed for at tage stilling til din reklamation og besigtiget den pågældende vare. Omkostningerne hertil afholdes af Salling Group.
- Ved reklamation vil du blive bedt om at forevise en gyldig kvittering for det pågældende køb. Du bedes derfor medbringe denne ved fysisk henvendelse i butikken.
- I henhold til købeloven har du 2 års reklamationsret for varer, der ikke er til husholdningens løbende forbrug. Det er et krav, at der foreligger en berettiget reklamation, og manglen ikke er opstået som følge af slid, fejlagtig brug eller anden adfærd, der har forvoldt skade på varen. Du skal reklamere hurtigst muligt efter, at du har opdaget fejlen/manglen ved varen.
20.8.3. Betalingstjenesten
- Salling Group er ikke ansvarlig for tab som følge af fejl og mangler ved funktionaliteten i Scan&Go’s underliggende betalingsmiddel, såsom betalingskortet. Relaterer problemerne sig til det underliggende betalingsmiddel, skal du derimod rette henvendelse til din udbyder af betalingsmidlet, såsom din bank.
20.9. Fortrydelsesret
20.9.1. Scan&Go
- Denne aftale kan fortrydes inden 14 dage fra det tidspunkt, hvor du har registreret dig i Scan&Go. Ønsker du at fortryde aftalen, kan du inden fristens udløb skrive til scanandgo@sallinggroup.com. Brug af fortrydelsesretten har ikke betydning for køb foretaget i perioden fra din registrering i Scan&Go til vi modtager din henvendelse om brug af fortrydelsesretten.
20.10. Priser
- Alle prisangivelser er inklusive moms og øvrige afgifter. Hver gang du tilføjer en vare til din indkøbskurv, bliver totalbeløbet opdateret.
- Priserne opdateres endeligt når du går til Scan&Go kasselinjen.
- Priserne trækkes direkte fra den butik du befinder dig i og du betaler den pris for varerne, som er gældende, når du gennemfører betaling.
- Ved uoverensstemmelse kontakt da venligst butikkens personale.
20.11. Dåse- og flaskepant
- Scan&Go sælger varer med pant i form af flasker og dåser med pantmærke A, B og C. Det fremgår af din kvittering og faktura, hvis du har betalt pant for de varer, som du har købt.
- Der er pant på flasker og dåser med øl, sodavand, kildevand mv. samt øl- og sodavandskasser.
- Returpant skal indløses i den normale kasse.
20.12. Alkohol- og tobaksvarer
- Ved køb af alkohol og tobaksvarer kan du blive bedt om at fremvise gyldigt billed-id.
20.13. Kontrolforanstaltninger
- Du kan blive udvalgt til kontrol, når du kommer til Scan&Go kasselinjen. Dette indebærer at en medarbejder kontrolscanner dine varer på samme måde som ved normal kasseekspedition for at sikre at du har scannet dine varer korrekt.
- Udtages dit køb til kontrol sker det på følgende måde inden betaling:
- Du vil modtage en meddelelse om at dit køb er udtaget til kontrol
- En medarbejder kommer til Scan&Go kasselinjen
- Medarbejderen scanner dit køb, som ved en normal kasseekspedition
- Stemmer antallet af varer og typer med din elektroniske kurv kan du foretage betaling
- Er der uoverensstemmelse imellem din elektroniske kurv og de faktiske varer vil din kurv blive opdateret med de scannede varer, hvorefter du kan foretage betaling med det opdaterede beløb på din telefon.
- Efter betaling:
- Da der er tale om en selvbetjeningsløsning, vil du for at undgå tyveri, kunne blive bedt om at fremvise dine indkøb sammenholdt med din kvittering når du forlader butikkens område.
- Du har retten til at nægte dette, men nægter du kan det medføre at der vil ske kontakt til politiet.
- I tilfælde af nægtelse vil du blive bedt om at afvente politiets tilstedekomst, nægtelse heraf vil afstedkomme kontakt til butikkens vagtpersonale.
- Alle tyverier anmeldes til politiet.
20.14. Spærring af Scan&Go
- I tilfælde af tab eller tyveri af mobilen bør du straks spærre dit betalingskort.
- Spærring af betalingskort eller bankkonto kan alene ske ved henvendelse til dit pengeinstitut, og ikke til Salling Group.
- Du kan spærre din Scan&Go-profil ved at skrive til os på scanandgo@sallinggroup.com og oplyse det registrerede navn, telefonnummer og e-mailadresse, hvorefter vi vil deaktivere din profil. Du vil modtage en kvittering via e-mail. Der kan efter spærring ikke foretages køb ved brug af Scan&Go før spærringen igen måtte blive hævet.
- Scan&Go er til enhver tid berettiget til at spærre for din adgang til Scan&Go, herunder ved mistanke om misbrug, for at imødegå sikkerhedsrisici eller i forbindelse med vedligeholdelse og opdatering.
20.15. Udskiftning, tab eller overdragelse af mobil enhed
- Såfremt du udskifter, mister rådigheden over eller overdrager din mobile enhed, er det dit eget ansvar at fjerne Scan&Go fra enheden. Det er også dit ansvar at slette andre relaterede oplysninger eller registreringer, som måtte relatere sig til Scan&Go.
- Brugeroplysningerne bliver ikke gemt centralt; og ved en sletning af Scan&Go eller bortkomst af enheden kan disse IKKE genskabes.
- Bliver din enhed stjålet anbefales det hurtigst muligt at foretage en central sletning via de dertil udbudte services fra både Apple, Google og Microsoft.
20.16. Opsigelse af Scan&Go eller ændringer til Scan&Go
- Du kan til enhver tid opsige aftalen med Scan&Go uden varsel. Dette kan gøres enten skriftligt via e-mail scanandgo@sallinggroup.com og via "Slet din profil og persondata". Det er ikke tilstrækkeligt at slette app’en.
- Ved opsigelse af Scan&Go har du fortsat en Salling Group Profil, ønsker du at opsige denne kan du gøre det ved at kontakte kundeservice som anført i pkt. 7.
- Betalingsoplysninger kan oprettes, ændres og slettes i Scan&Go.
20.17. Gebyrer og andre omkostninger
- Salling Group opkræver ikke gebyr for brug af Scan&Go. Salling Group A/S forbeholder sig dog ret til på et senere tidspunkt at opkræve mindre gebyrer for brug af Scan&Go, hvilket dog vil blive varslet to (2) måneder i forvejen. Du vil have mulighed for at bringe din brug af Scan&Go til ophør uden vederlag, hvis Scan&Go måtte indføre gebyrer.
- Omkostninger i forbindelse med brug af mobilen til telefoni eller data skal brugeren betale til sin teleudbyder. Omkostninger hertil er Salling Group uvedkommende.
- Der pålægges ikke gebyrer for brug af det underliggende betalingsmiddel, såsom betalingskortet.
20.18. Ændringer af brugervilkår
- Salling Group forbeholder sig til enhver tid ret til at ændre i disse brugervilkår med to (2) måneders varsel i blandt andet følgende situationer:
- Ved ændret lovgivning, regulering eller praksis,
- Ved ændringer i Scan&Go’s tilrettelæggelse og formål.
- Sådanne ændringer vil blive publiceret i Scan&Go. Vi opfordrer dig til regelmæssigt at læse vores brugervilkår igennem for at være opdateret om eventuelle ændringer. De foreliggende brugervilkår er til enhver tid gældende for dig som bruger.
- Du er berettiget til at opsige aftalen som følge af ændringen uden varsel. Dette kan gøres skriftligt via e-mail scanandgo@sallinggroup.com.
20.19. Overdragelse af rettigheder og forpligtelser
- Salling Group kan til enhver tid overdrage sine rettigheder og forpligtelser i henhold til denne aftale til tredjemand uden dit samtykke, og uden at det medfører misligholdelse af denne aftale alene under de omstændigheder, hvor det ikke forringer dine rettigheder.
- Du må ikke overdrage dine rettigheder eller forpligtelser i henhold til denne aftale til tredjemand.
20.20. Forbrugsgrænser for betaling
- Om der er beløbsgrænser for dine betalinger via Scan&Go afhænger af den aftale, du har med dit pengeinstitut, din betalingskortudbyder el.lign.
20.21. Transaktionsoversigt
- Brugeren vil modtage en kvittering for betaling ved hvert gennemført køb i Scan&Go i appen.
- Derudover fremsendes specificeret kvittering også på e-mail.
- Kvitteringen er tilgængelig i Bilka Plus appen og vil blive sendt til den e-mailadresse, som du har angivet ved registrering.
20.22. Bluetooth og kamera
- For at kunne scanne varer skal du give Scan&Go adgang til den mobile enheds kamera.
- Du kan læse mere om, hvordan vi behandler disse data, i vores privatlivspolitik
- Bluetooth skal være aktiveret for at kunne genkende, hvilken butik du befinder dig i.
- På Android devices vil du blive bedt om at godkende aktivering af geolokationsdata. Dataene bruges dog ikke af Scan&Go, men er udelukkende en teknisk forudsætning for korrekt modtagelse af Bluetooth-signalet.
20.23. Klageadgang
- Du er altid velkommen til at kontakte Scan&Go på e-mail scanandgo@sallinggroup.com i tilfælde af spørgsmål eller utilfredshed vedrørende Scan&Go.
- Hvis din henvendelse derimod omhandler en vare, bedes du tage kontakt til den butik, hvor varen er købt.
- Hvis du efter at have været i kontakt med os ikke er tilfreds med vores håndtering af din henvendelse, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, Danmark www.naevneneshus.dk.
20.24. Immaterielle rettigheder
- Alle immaterielle rettigheder, herunder varemærker, ophavsrettigheder og andre immaterielle rettigheder, til Scan&Go inklusiv software, website, funktionalitet, tilknyttede tjenester, brugergrænseflader, grafik, lyd-og videoklip mv. tilhører Salling Group A/S eller tredjemand.
- Du får en begrænset, ikke-eksklusiv og ikke-overdragelig licens til at benytte Scan&Go på en mobil enhed til brug i overensstemmelse med disse vilkår. Du må ikke kopiere, ændre, overføre eller tilgængeliggøre immaterielle rettigheder tilhørende Salling Group A/S eller vores licensgivere over for tredjemand eller på nogen anden måde udnytte sådanne rettigheder til andet end brug i overensstemmelse med disse vilkår.
20.25. Version og opdatering af vilkår
- Disse vilkår er version [1.0] og er senest opdateret den [14.03.2025].
- Den nyeste version af disse brugervilkår kan altid findes i Scan&Go.