Meddelelse til kunder, der har købt grill af mærket Char-broil i Bilka

26. november 2019

I Bilka har vi alene et ønske om at markedsføre vores tilbud helt efter bogen og sikre dig skarpe priser, du kan stole på. Men med flere end 80.000 varer på hylderne, kan der naturligvis ske fejl.

Bilka har siden foråret været i dialog med Forbrugerombudsmanden vedr. markedsføring af nonfood-varer, herunder grill af mærket Char-Broil. Og det er Forbrugerombudsmandens opfattelse, at hyppigheden af tilbud har medført, at den normalpris, der blev sammenlignet med i markedsføringen, ikke var reel, og at markedsføringen derfor har været vildledende. 

Vi kan kun beklage, at vi i en periode i vores iver efter at sikre kunderne stærke priser haft sænket priserne for hyppigt på Char-Broil. Derfor har vi justeret sortimentspriserne på grill ned, så det nu er blevet billigere, uanset om varen er på tilbud eller ej. Derfor har vi siden september kørt med nye, lave hverdagspriser på grill, som du måske har lagt mærke til i vores tilbudsaviser.

Har du købt Char-Broil grill hos os på tilbud, har du stadig gjort et rigtig godt køb – også sammenlignet med priserne hos vores konkurrenter. 

Vi har aldrig haft til hensigt at bryde reglerne eller omgå loven. For at rydde enhver tvivl af vejen, vil vi gerne hjælpe kunder, der har købt grill af mærket Char-Broil til normalpris i Bilka siden uge 42 2018. Kunderne har mulighed for at blive kompenseret med differencen mellem den tidligere annoncerede normalpris og den nye sortimentspris, som den pågældende grillmodel har været solgt til siden prisjusteringen tidligere på året. Man er velkommen til at henvende sig i Kundeservice i sit lokale varehus, uanset om købet er foretaget online eller i en fysisk butik. Ved henvendelse skal købsbevis (kvittering) fra grillkøb til normalpris medbringes for at kunne modtage kompensation.

For at undgå at noget tilsvarende kan finde sted igen, har Bilka udover at ændre prisstruktur og annoncering på grill mm., hvilket vi som sagt gjorde allerede i september, foretaget et eftersyn af markedsføring og prisstruktur på øvrige nonfood-varer med henblik på fremadrettet at efterleve Forbrugerombudsmandens fortolkning.

Vi beklager fejlen – og ulejligheden. 
Med venlig hilsen

Bilka