Fitnessudstyr

Fitness-topbillede.jpg

Fitnessudstyr til enhver form for træning

Læs med her, og find ud af, hvilket fitnessudstyr til hjemmebrug, du bør vælge til henholdsvis styrketræning og konditionstræning, når du gerne vil slippe for turen i fitnesscentret eller supplere din almindelige træning med øvelser derhjemme. Vi har billigt fitnessudstyr til både nybegynderen og den rutinerede fitnessudøver, så gå på opdagelse i vores sortiment af fitnessudstyr, og find det udstyr til hjemmetræning, der matcher dine behov.  

Fitnessudstyr til konditionstræning

Vil du gerne have pulsen op og træne din kondition hjemme i stuen, er der flere muligheder. Vi anbefaler, at du investerer i en stepbænk som dem, du måske allerede kender fra træningscentret. Du kan også købe et simpelt sjippetov eller en hulahopring, der hurtigt får dig til at forbrænde en del kalorier, hvis du kaster dig fuldt ind i træningen. At det tilmed er sjovt at sjippe eller hulahoppe – ja, det er blot en bonus, når du er på jagt efter den gode form og den slanke talje. 

Fitnessudstyr til styrketræning

Er du mere til styrketræning, har vi også udstyr, som passer til dette. Styrketræning er den fitnessmetode, som hurtigst gør, at din krop bliver markant mere markeret, og du vil fornemme, at du er blevet stærkere. Til styrketræning hjemme anbefaler vi, at du køber lidt forskellige håndvægte og vægtskiver med forskellig belastning. Håndvægte giver nem træning med stor effekt, og du kan løbende øge vægten i takt med, at du bliver stærkere og får styr på din teknik i forhold til løftning af vægtene. Kettlebells og et mavehjul er ligeledes gode redskaber til styrketræning hjemme.  

Fitnessudstyr til brug efter træning

Det er vigtigt at få strukket kroppen godt igennem og få restitueret, når du har gennemgået et hårdt træningspas med øvelser derhjemme. Det kan eksempelvis gøres effektivt med en foam roller, der forebygger stivhed i leddene efter træning og giver en dybdegående massage, der virker afspændende og afstressende for kroppen. Husk også at drikke masser af vand efter træning, og hav gerne en drikkedunk med koldt vand lige ved hånden, så du husker at hydrere kroppen, når den har arbejdet hårdt.