Hvorfor skal du træne på en motionscykel?

Bliv klogere på fordelene ved at bruge en motionscykel i din træning

I videoen nedenunder forklarer Daniel mere om hvorfor du skal bruge en motionscykel i din træning.

Forskellen på spinningcykel og motionscykel

Nedenunder kan du få et indblik i fordelene ved en en motionscykel eller spinningcykel. På den måde kan du nemt finde ud af hvilken cykel, der passer bedst til din træningsform.

Fordele ved at træne på en motionscykel

Når du træner på en motionscykel, skal du være opmærksom på, at det kun er den nederste del af kroppen, du træner. Det vil sige, at belastningen ligger hovedsageligt på dine lår- og lægmuskler.

Motionscyklen belaster dine led og sener i benene mindst muligt – og derfor er den perfekt til genoptræning af knæ, ankler eller hofter. Desuden er motionscyklen et godt valg, hvis du skal starte eller genoptage en aktiv hverdag.

En motionscykel er meget holdbar og er nærmest ikke til at slide op ved almindelig brug. Derudover fylder motionscyklen mindre end andre motionsmaskiner.

Fordele ved at træne på en spinnincykel

Hvis du ønsker en mere højintensitiv træning er en spinningcykel et bedre valg for dig. Her får du pulsen højt op og forbedrer din kondition, hvilket er godt for hjertet. Samtidig er træning på en spinningcykel en super måde at forbrænde kalorier på.

Spinningcykler har den fordel at du træner en større række muskelgrupper i forhold til standard motionscykler samtidig med at du får en tonet krop. Derudover er spinningcykler skånsom mod kroppen, da knæ og led ikke belastes hårdt.

En spinningcykel er meget holdbar og nærmest ikke til at slide op ved almindelig brug. Når du træner er kørestilling meget lig den, man kan opnå på en almindelig udendørs cykel.

Træningsudstyr