Guide til forskellige spring

Få inspiration til hvordan du kan hoppe på din trampolin

Grundlæggende spring

Herunder finder du beskrivelsen på en række 'almene' springtyper.

GRUNDSPRING

  • Start fra stående stilling med fødderne i en skulder breddes afstand, hovedet opad og blikket rettet mod trampolindugen.
  • Sving armene frem og opad i en cirkelbevægelse.
  • Saml fødderne i luften, og stræk tæerne nedad.
  • Hold fødderne adskilt i en skulder breddes afstand, når du lander på trampolindugen.

FALD TIL KNÆSTILLING

  • Start med et lavt grundspring.
  • Land på knæene med ryggen strakt og kroppen lige, og brug armene til at holde balancen.
  • Spring tilbage til grundstilling ved at svinge armene opad.

FALD TIL SIDDESTILLING

  • Land i helt siddende stilling.
  • Anbring hænderne på trampolindugen ud for hofterne.
  • Skub med hænderne for at vende tilbage til stående stilling.

FRONTFALD

  • Start i frontstilling.
  • Land på maven (med ansigtet nedad), og stræk arme og hænder fremad på trampolindugen.
  • Sæt af på trampolindugen med armene for at vende tilbage til stående stilling.

180 GRADERS SPRING

  • Start i frontstilling.
  • Sæt af med venstre eller højre hånd eller arm (afhængig af, hvilken retning du vil dreje).
  • Hold hoved og skuldre i samme retning og ryggen parallel med dugen og hovedet opad.
  • Land i mavestilling, og vend tilbage til stående stilling ved at skubbe opad med hænder og arme. 

Avancerede spring

Nedenstående spring anbefaler vi ikke børn og uøvede at udføre. Der er risiko for skader ved ikke korrekt udførelse af springene.

FORLÆNS SALTO

  • Afsættet skal være med næsten strakt krop og med armene oppe og lidt fremad.
  • Derefter bøjes kroppen forover og armene tages ned for at tage fat i knæene, som samtidig bøjes.
  • Der landes i samme position som forhop.

BARANI

  • Er en forlæns salto med en halv skrue.
  • Her skal du skrue i den sidste del af saltoen.

KRAFTSPRING

  • På samme måde som en forlæns salto.
  • Forskellen, er, at du skal sætte dine hænder i trampolinen og svaje i ryggen, indtil dine fødder når trampolinen igen.
  • Husk at svaje i ryggen.
  • Hvis du ikke gør det, ender du i stedet med at lave en saltomortale.
Du kan hjælpe andre kunder, når du fortæller om dine erfaringer og oplevelser med produktet. Vær den første til at skrive en anmeldelse